Шановні гімназисти та ліцеїсти Молдови, Консульство України у м. Бельці, Центр української мови та культури Бельцького державного університету ім. Алеку Руссо, Спілка українців Молдови «Заповіт – Renaştere» запрошує Вас взяти участь в українознавчому конкурсі «Юний дослідник»
Консульство України у м. Бельці
Центр української мови та культури Бельцького державного університету ім. Алеку Руссо
Спілка українців Молдови «Заповіт – Renaştere»
9 листопада 2018 року у м. Бельці проводять
ІІІ Українознавчий конкурс для учнів навчальних закладів Республіки Молдова
«Юний дослідник»,
присвячений Дню української мови та писемності.
Тема конкурсу 2018 року:
«Краса і слава рідного краю»
Любий друже!
Запрошуємо Тебе до цікавого світу наукових пошуків та чудових відкриттів, в якому є можливість перевірити та поповнити свої знання, поділитись спостереженнями, міркуваннями, проявити творчі здібності. Навколишній світ, що здається таким знайомим і звичним з дитинства, насправді є невичерпною скарбницею прихованих таємниць, які можуть не тільки відкрити нові факти про мову, історію та культуру українського народу, а й дати відповіді на Твої власні запитання, висвітлити дані про Твій родовід і оточення, і, нарешті, розгорнути сторінку сучасної історії українців Молдови.
Дізнавайся, цікався, спостерігай, читай, запитуй, обмірковуй, записуй, фотографуй, знімай відео – ДОСЛІДЖУЙ! Все, що захопить Тебе в рідному середовищі, знайде своє місце у царині Науки!
У Твоєму дослідженні пропонуємо (на вибір один чи кілька аспектів):
- зібрати історичні дані про створення рідного села/міста;
- розповісти про походження та етнічний склад населення, про перших людей, які з’явилися у рідному селі/місті;
- представити легенди та цікаві оповідання, записані від старіших людей рідного села/міста (з сучасними коментарями);
- описати географічне розташування рідного села/міста, якщо воно є унікальним, незвичайним, а також цікаві райони, частини, вулиці села, природничі пам’ятки (кургани, кручі, яри, джерела тощо);
- описати культурні центри, які існували або діють і тепер: церква, школа, музей, архітектурні споруди, історичні пам’ятники);
- розповісти про відомих людей, які народилися або проживали, працювали у селі/місті;
- зібрати й описати найпоширеніші або, навпаки, рідкі і незвичайні імена, прізвища та прізвиська людей у селі/місті, за можливістю – походження цих імен;
- описати цікаві професії або народні заняття, ремесла, якими славиться село;
- зібрати та прокоментувати цікаві діалектні слова, приказки та прислів’я, що вживають у селі/місті;
- записати українські пісні, що співають у селі/місті, прокоментувати їх;
- описати народні традиції та обряди чи їхні елементи, збережені у селі/місті;
- описати старовинні побутові предмети – посуд, знаряддя праці, ткацтва і т. ін., що зберігаються у селі, їхню історію, походження, використання;
- інше.
Для участі у конкурсі просимо надіслати Заявку-анкету учасника (формуляр подано нижче) – до 10 жовтня 2018 року на електронну адресу [email protected].
Конкурсні матеріали українською мовою, оформлені за вимогами до конкурсних робіт (Регламент додається), надсилайте до 1 листопада 2018 року на електронні адреси [email protected], [email protected].
Консультації по телефонам:
0231 31831, 078098630 – Людмила Василівна Чолану,
067113911 – Діана Анатоліївна Ігнатенко.
Оргкомітет конкурсу «Юний дослідник»
РЕГЛАМЕНТ КОНКУРСУ
До участі у Конкурсі приймаються роботи, які відповідають Вимогам до написання та критеріям оцінювання конкурсних науково-дослідницьких робіт у школі, розробленим Центром української мови та культури БДУ імені Алеку Руссо та обговореним з учителями-україністами навчальних закладів Молдови.
№ |
Вимоги / Критерії |
Сутність |
1. |
Відповідність тематиці Конкурсу |
Робота відповідає загальній темі дослідження, запропонованій Науковим комітетом Конкурсу. |
2. |
Визначеність об’єкту дослідження, його висвітлення у назві дослідження |
Назва роботи висвітлює об’єкт і місце здійсненого дослідження (наприклад, «Походження назви с. Рамазани Ришканського району»).
|
3. |
Актуальність і наукова новизна |
Робота містить нові матеріали, які до цього не висвітлювалися або додають нові дані. |
4. |
Структурованість, логічність змісту роботи |
Робота побудована за логічною структурою: титульний аркуш – містить вихідні дані про автора, керівника, назву, місце і рік дослідження; вступ – містить загальні відомості про сферу або територію дослідження, обґрунтування вибору об’єкта дослідження, зацікавленість і необхідність його вивчення; мета дослідження – наприклад, зібрати і систематизувати…, описати…, висунути версію…, розглянути…, продемонструвати… основна частина (найбільша за обсягом) – представляє матеріали здійсненого дослідження; висновки – конкретні, стислі підсумки роботи; список використаних джерел; додатки (якщо є). |
5. |
Самостійність виконання і особистий внесок учня-дослідника |
Не дозволяється запозичати готові текстові матеріали із Інтернету, уже кимось написані (тільки ілюстративні матеріали, окремі факти). За наявності цитат, обов’язковим є посилання на автора та джерело. Наявність особисто зібраного матеріалу (фото, відео, опит, зібрана лексика, запис пісні, спогадів, мовлення, традицій). |
6. |
Використання наукових літературних джерел |
Роботу збагачує адекватне використання даних з архівних джерел, тематичних енциклопедій, словників (обов’язкове посилання на використану літературу). |
7. |
Виступ: мова, стиль, грамотність, дотримання норм української літературної мови |
Роботу представлено з дотриманням норм літературної української мови, з уникненням граматичних і стилістичних помилок, збагачено вживанням засобів виразності (синонімів тощо). |
8. |
Ілюстративність роботи |
Виступ покращують підготовлені слайд-презентації, фотографії, малюнки, аудіо- відеозаписи. |
9. |
Усвідомленість роботи |
Учень усвідомлено представляє результати дослідження, розуміючи кожне слово із своєї роботи, вільно висловлює думки. |
10. |
Час виступу |
До 10 хвилин.
|
Структура навчально-дослідницької роботи
до Українознавчого конкурсу «Юний дослідник»
1. Титульний аркуш роботи:
- найменування навчального закладу, де виконано роботу, представлену на Конкурс (вгорі, посередині);
- назва конкурсу (на 2 рядки нижче);
- прізвище, ім'я та по батькові автора (учня); клас (на 2 рядки нижче);
- назва наукової роботи (нижче, посередині);
- прізвище, ім'я та по батькові наукового керівника або консультанта (нижче праворуч);
- місто / село (район), рік виконання роботи (внизу, посередині).
2. Вступ:
загальні відомості про сферу, територію дослідження, обґрунтування вибору об’єкта дослідження, зацікавленість і необхідність його вивчення; зазначення джерельної бази, на матеріалі якої проходило дослідження і яка стала об’єктом дослідження.
3. Визначення мети роботи.
4. Основна частина:
виклад дослідження (спостережень, фактів), розгортання думки.
5. Висновки:
стислий виклад основних результатів, згідно з темою та метою дослідження.
6. Список використаних джерел:
перелік джерел, використаних під час здійснення дослідження і написання роботи (тільки якщо були використані).
7. Додатки:
подаються таблиці, списки, тексти, малюнки (якщо вони є).
Приклад оформлення титульного аркуша
навчально-дослідницької роботи
до Українознавчого конкурсу «Юний дослідник»
________________________________________________________________
Теоретичний ліцей с. Тецкани Бриченського району
Робота на Українознавчий конкурс
Юний дослідник
Решетник Діана Сергіївна
учениця 9 класу
Сторінка минулого українців у походженні прізвища Чумак
Науковий керівник:
Підлісна Світлана Олександрівна,
вчитель вищої категорії
2018
ЗАЯВКА-АНКЕТА УЧАСНИКА
ІІІ Українознавчого конкурсу
«Юний дослідник»,
присвяченого Дню української мови та писемності,
9 листопада 2018, м. Бельці
Прізвище:
Ім’я:
По батькові:
Ліцей, гімназія:
Клас:
Керівник / консультант:
Назва виступу:
Домашня адреса:
Телефон:
e-mail:
Необхідність технічних засобів для презентації: